
Pompy elektryczne wspomagania
kierownicy

Jaka jest rola pompy elektrycznej?
Pompa elektryczna wspomagania kierownicy (EHPS) to nowoczesne rozwiązanie, które zastępuje tradycyjną, mechaniczną pompę hydrauliczną napędzaną przez silnik spalinowy. W przeciwieństwie do swojego starszego odpowiednika, pompa EHPS działa niezależnie od prędkości obrotowej silnika, co oznacza, że może dostarczać odpowiednie ciśnienie hydrauliczne w każdej chwili, niezależnie od warunków pracy pojazdu.
Budowa pompy elektrycznej
Pompa EHPS składa się z silnika elektrycznego, modułu sterującego, pompy hydraulicznej, zbiornika płynu oraz przewodów ciśnieniowych. Silnik elektryczny napędza pompę hydrauliczną, generując ciśnienie płynu hydraulicznego potrzebne do działania układu wspomagania kierownicy.


Zasada działania pompy elektrycznej
Działa na zasadzie generowania ciśnienia hydraulicznego, które wspomaga kierowcę podczas manewrowania kierownicą, zmniejszając siłę potrzebną do skrętu.
Najczęstsze usterki pompy elektrycznej
- Uszkodzenie silnika elektrycznego.
- Nieszczelność przewodów ciśnieniowych lub zbiornika płynu.
- Awaria modułu sterującego lub czujników ciśnienia.

Jak wygląda regeneracja pompy elektrycznej?
Najczęściej regeneracji podlega silnik elektryczny oraz moduł sterujący. Przewody ciśnieniowe i zbiornik płynu są zwykle wymieniane na nowe w przypadku nieszczelności. Naprawy mogą obejmować również czyszczenie lub wymianę pompy hydraulicznej.